3 april 2011

Följ dina drömmar!

Hej! Kom hem för en timme sen nu är kl.11 här och jag ska snart gå och lägga mig bara skriva lite om min helg här för er. Som har varit toppen bra! :D Har varit med Miia hela helgen, hon jag träffade på vandrarhemmet. :) Igår började jag dagen med att gå till biblioteket med N på en sagostund å efter det gick jag hem med henne och gick ner till gallerian för att träffa Miia :) Vi tog water taxi till första avstigningen och gick till en restaurang å åt lunch sen tog vi water taxin igen till Fort McHenry. :) Fort McHenry är ett ställe som de stred vid 1814 och vann kriget där. Så det är en gammal ruinborg och huser och man får gå runt där och titta och in i huset för att se hur de levde, det var riktigt intressant :) Idag eller imorse tog vi tåget till Washington DC  och metro in till stan för att gå på Cherry Blossom festival. Cherry Blossom är en blomma som kommer från japan som de firar väldigt stort här när den börjar blomma. Det var verkligen jätte jätte mycket folk där och gick och tog kort och gick runt och kollade på olika tempel och monumenter. Solen lyste och det kunde inte bli en bättre dag :) Den här festivalen håller på i nästan 2 veckor tror jag medans blomman blommar så fint. :) Vi hade riktigt tufft att komma på metro för att de har maskiner man köper biljetter ur så man måste förstå sig på de där maskinerna så det inte blir fel, efter en stund kom en snäll dam fram och hjälpte oss att få biljetterna och hon hjälpte oss för att sen kunna fråga om vi kunde ge henne lite matpengar och det gjorde vi såklart. Medans vi gick runt sjön med där de flesta träden var runt planterade runt hela sjön så satte vi blommor i håret men vi hade tur för vi visste inte att man inte fick bryta av en blomma skulle en polis ha sett oss hade vi fått böter.. :p det var 2 st. som kom sa till oss att vi kunde få böter så då var det nog bara att slänga den. Efter vi hade gått i någon timme och tagit massa kort så leta vi upp en restaurang och sen gick vi till ett rymdmuseum. Det är lätt att gå till ett museum för de är gratis så vi var inte där sålänge men vi missade ändå vårt tåg hem med bara några minuter och fick vänta en timme på nästa tåg.. :p Här i baltimore regnar det och åskar, riktigt ordentligt. Det regnade lite igår också så det är konstigt väde här men det är flera som ha sakt att det är en kall vår i år som de inte har haft på länge det brukar vara mycket varmt i mars-april här.. men det blir väl nog varmare snart :) Längtar så till Atlanta där det är mellan 20-30 grader varmt nu. :) Nu börjar det bli så långt så jag bjuder istället på några bilder. Gonatt :)


 Fort McHenry



 Cherry Blossom blomträden!

 Jag och Miia!



Första gången Neil Armstrong gick på månen har de gjort.

2 kommentarer:

  1. Vi har det varmt och skont har i Atlanta for dej, sa valkommen ner bara!!

    SvaraRadera
  2. tack tack de ser ja fram emot! :)

    SvaraRadera