20 maj 2011

Är jag redo?

Exakt är jag redo att komma hem? Det är bara 2 veckor kvar nu så e jag hemma igen. Jag vill som lite både och att jag vill komma hem för att jag börjar ha så hemlängtan efter familjen, djuren, vännerna men ändå inte för att jag har ju vant mig nu att leva såhär och vara lite ensam eller ingen att vara med på fritiden och bo i storstan.. Det är en konstig känsla jag har... Nåja det blir nog bra att komma hem också och börja jobba. Ska väl berätta om hela veckan som gått nu: I måndags när barnen sov gick jag och M ut för att gå medans R stannade hemma. Och vi gick långt, vi försökte hitta en plats men vi hade precis svängt av för tidigt så vi kom på en annan runda. Vi drack kaffe vid vattnet på en restaurang och sen gick hem igen. Senare ville också R och N komma ut så vi gick allihopa på en promenad då och det blev också långt så mina ben var riktigt trötta den kvällen. Vi fikade också igen vid vattnet på en ute servering. Tisdagen tog vi tunnelbanan till Waterloo där vi vandrade och kollade på Big Ben, London Eye och Buckingham palace. :) Till sist hade vi picknick i en jätte stor park bredvid Buckin.. :) Riktigt fin dag! M och R for hem den kvällen.. Onsdagen var C ledig hon kommer att vara det de här sista veckorna så vi tog tunnelbanan till en jätte stor park med en lekpark för barn också där det fanns allt möjligt. Blev lite krångligt på vägen dit och fick byta tunnelbana 2 gånger och inga hissar finns det så tur vi var två som kunde bära allt. Skulle ha åkt på kvällen till den där svenska kyrkan men jag orkade inte hade jätte grym huvudvärk så det får bli nästa vecka istället. Igår tog vi det bara lugnt jag och barnen och idag har vi varit till en park å var där i 3 timmar och nu vilar de båda.. :) Igår kväll var jag ut och gick och kollade in nattlivet här i Canary Wharf där jag bor och alla restauranger är fullt med folk men många kostymnissar och arbetare som går ut efter jobbet.. Jag undrar var ungdomarna håller hus.. ? Har inte sett direkt nått ställe där sånna i min ålder är eller var det bara för att det var torsdag kväll.. Nåja sstrunt samma nu får ni se några bilder här till sist.. :)


 London eye
 M, R, N och O :)




 Big Ben



 Skulle nog kunna jobba som ridande polis..
 Buckingham palace


 Ekorrarna var så tama i parken när alla matade dem att de hoppa upp i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar