13 mars 2011

Philadelphia

Nu är jag här i deras lägenhet och vi har varit och tittat på en stor parad idag för att det är Irlands nationaldag! Jätte mycket folk som är klätt i grönt och dansar och spelar.
Vi är nu 6 timmar efter Finland. Resan tog 7 timmar längre för mig igår så jag var väldigt trött och hungrig när jag kom. Planet från helsingfors till london var 1 timme försenad och till på köpet gick inte framdörren upp när vi skulle gå ut så jag missade mitt plan till Phila. som tur var gick det 1 till 7 timmar senare så de bokade om mig där, det brukar gå 2 plan per dag så jag hade tur att ett till gick. När jag äntligen kom till Phila. så ska mna ju gå igenom tullen där först en kar sitter och frågar lite och jag svarade på hans frågor och de tog fingeravtryck och ögonbilder, men han skickade in mig i ett stort rum med andra poliser och där frågade ännu mera av mig vad jag ska göra här och varför så länge m.m. och de kollade också igenom mina väskor, man får inte bli nervös för då kan det gå värre utan bara vara lugn och besvara frågorna och jag klarde det riktigt bra när man känner att man måste så då flyter det på. och jag fick till sist gå. :) går det dåligt kan de skicka hem en tillbaka men jag tycker de inte skulle kunna det för att man får vara här i 3 månader. men jag klarde mig och nu är ja här :) idag har vi varit ner på stan och kollat på en jätte lång parad för att det är Irlands nationaldag idag och det firar det stort här. :) snart ska vi också åka och handla. Det är jätte fint väder här soligt och varmt, riktigt vårigt och det ska bli varmare i veckan :D Nu bor man nog riktigt i storstad med 3 miljoner invånarer.. :) Nära att gå ner till vattnet och vi bor precis i stan kan man säga. :)Hoppas det är intressant att läsa för er som läser och kommentera gärna! :) det är bara roligt! Hejdåå!

2 kommentarer:

  1. He je rolit att du skriver blogg! Så man foar si hur du har a å! :)Å ta gärna na bilder så man foar si hur e sir ut tide! Å hav a så bra!! <3

    SvaraRadera
  2. Va bra du tycker he! :) <3

    SvaraRadera